سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سیر تکامل مانکنها

مانکن

هر معضلی در جامعه منشا و دلایلی در پشت صحنه دارد و بهتر است که قبل از محکوم کردن شاهد مثالهای آن معضل، اصل و منشا معضل مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد ؛ در واقع از کلیات به دلیل جزئیات پی ببریم.

امروزه یکی از مهمترین و شایعترین معضلات موجود در جامعه اسلامیمان ، معضل پوشش و حفظ حجاب است و این پوشش و حجاب مختص به جنس مونث نیست بلکه در اسلام حجاب امری عمومی و همه جانبه است اما با توجه بوجود خصوصیات مختص به اناث و زیباییهای منحصر بفردی  که خداوند متعال به جنس مونث عنایت فرموده است ،بیشتر به موضوع حجاب در جنس مونث پرداخته میشود تا مذکر.

طبق مقدمه ای که گذشت در ابتدا باید الگوی بد حجابی یا بی حجابی  را مورد بررسی قرار دهیم چون در جوامع امروزی در بسیاری از امور افراد با الگو برداری از نمونه ای که در ذهنشان آن را الگوی برتر شناخته اند خود را میسازند یا بازسازی میکنند و البته عده ای نیز هستند که خود را در حدی نمیبینند که الگویشان را خودشان انتخاب کنند پس الگوی دیگران را الگوی خود قرار داده و بدون هیچ دلیل منطقی و تفکر عقلی پذیرای آن میشوند.

افراد گروه اول یعنی کسانی که الگوی برترشان را خودشان از متن جامعه گرفته اند از تفکر و تعقل بالاتری نسبت به گروه دوم برخوردارند، این افراد تناسبی بین خود و الگوی مورد نظرشان یافته و سعی در عمل و تفکر و حتی احساسی مشابه با آن دارند ،همان چیزی که جامعه شناسان هنجار مینامندش.

و اما گروه دوم خود را بدست دیگران میسپارند تا شخصیتشان طبق او شکل بگیرد، البته این افراد سعی بر این دارند تا از کسی تبعیت کنند که اعتمادشان را جلب کرده است.

این افراد نسبت به دسته اول بیشتر در معرض خطر و ناهنجاریهای اجتماعی قرار دارند چون تعقل و تفکر در انتخاب هنجارشان بسیار کم و ناچیز است.

این مقدمات آورده شد تا عمق فاجعه در مورد گونه ای دیگر از الگو برداری مشخص شود.

کسانی که مانکنهای یک مغازه را الگوی خود قرار میدهند در کدام گروهبندی قرار میگیرند؟

متاسفانه این روزها مانکنهای بدن نما الگوهای شخصیتی عده ای شده اند و هر روز بر تعداد این افراد افزوده میشود.

مانکنهای آتشین وسیله کسب سود عده ای از افراد سود جو گشته ،مانکنهایی که تبلیغ حجاب اسلامی در جامعه اسلامیمان را زیر سوال میبرد.چه کسی بر این صنفها نظارت دارد؟ آیا ناظران محترم گذشته از نظارتی که مرتب باید انجام دهند در کوچه و بازار گذر نمیکنند؟شاید با هواپیمای شخصیشان به محل کار و از پشت مانیتورها بر صنفها نظارت دارند!اصلا شاید لازم نیست سر کارشان حاضر شوند!

مانکنهای رنگارنگ که هر روز خوش اندامتر و خوش سیماتر و خوشپوشتر میشوند و حتی چشم کودکان را بخود خیره میکنند،مانکنهای شیطانی که عده زیادی را در بند خود کرده اند.و اینگونه شد که مانکنهای آتشین الگو شدند و ای کاش موضوع به همین جا ختم میشد.

مانکن

معضل اصلی زمانی آغاز شد که مانکنها از پشت ویترینها به خیابانها نقل مکان کردند و متحرک شدند.حالا دیگر خیابانها پر از مانکن شده اند ،مانکنهایی که حرف میزنند ، راه میروند و میتوانند ناهنجاری تلقین و تزریق کنند .زمانی که یک شی توانایی ارضای یک نیاز یا میل انسان را دارد ،پس یک انسان در مقایسه با یک شی بسیار تاثیر گذارتر خواهد بود.

از مانکنهای ثابت تا مانکنهای متحرک پیش رفته ایم و خدا میداند این تکامل تا کجا پیش خواهد رفت.مانکنهای خاموش همچنان کشف حجاب میکنند و هیچکس این سکوت را نمیشکند .

حضرت امام فرمودند که زنان درتاریخ  دو مرحله مظلوم بوده اند یکی در عصر جاهلیت که اسلام بر زنان منت گذاشت و آنان را که در اوج مظلومیت بودند نجات داد و دیگر زمانی که در ایران شاهنشاهی دستور دادند زنان را به بهانه آزادسازی از شرافت و عزتشان پایین کشیدند و اکنون امام نیست تا مرحله ای تازه در مظلومیت زنان را مشاهده کند.

لطفا در صورت کپی برداری منبع ذکر گردد ( مطلب با نام اصلی و بنام نویسنده ذکر گردد.)http://shaygan.parsiblog.com

شایگان

 

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 92/8/10 توسط ♥®♥شایگان
    

عکس