سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

استاکس نت

حمله ناموفق استاکس نت به ایران یکساله شد

ماه جولای رو به پایان است و یک سال از آشنایی جهانیان با پدیده ای به نام استاکس نت می گذرد. کرم رایانه ای مرموزی که نتوانست موفقیتی در یکی از نیروگاههای کشورمان بدست آورد و متخصصان معتقدند حمله دوباره کرمی به این پیچیدگی به این زودی امکان پذیر نیست.
به گزارش خبرگزاری مهر، بسیاری بر این باور بوده و هستند استاکس نت که توانست در سیستم پردازشی یکی از نیروگاه های ایران نفوذ کند اما با قدرت محققان کشورمان ناکام ماند، توسط هکرهای دولتی کشور یا کشورهایی خاص ساخته شده و می تواند پس از نیروگاه های اتمی، منابع آبی و شبکه برق را مورد هجوم قرار دهد. اما اکنون متخصصان ایمنی بر این باورند شاید امکان حمله مجدد این کرم به این زودی ها امکان پذیر نباشد.
متخصصان امنیتی به دلایل مختلفی معتقدند تا زمانی که ویروسی مشابه استاکس نت دوباره بتواند مرکز یا پایگاهی را مورد هجوم قرار دهد مدت زمان طولانی باقی مانده است.
ویروس استاکس نت از طریق درگاه USB توانست برای ماه ها در آسیا دست به دست شود تا زمانی که در نهایت سیستمهای رایانه ای یک نیروگاه کشورمان را مورد هجوم خود قرار داد. تا کنون و پس از این رویداد هیچ کرم رایانه ای به پیچیدگی استاکس نت ردیابی نشده است، اما برخی از متخصصان معتقدند درصورتی که چنین ویروسی دوباره مشاهده شود می توان از اینکه دولتهایی در پس فرایند ساخت این ویروس حضور دارند اطمینان حاصل کرد ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/5/10 توسط ♥®♥شایگان

 

 

شکست مجدد دزدان دریایی در ربودن نفتکش های ایران

به نقل از پایگاه خبری جامعه دریایی کشور ( مانا) ، آقای تعقل افزود : دزدان دریایی در ساعت 7:45 صبح امروز به کشتی نفتکش داور را که از بندر عین سوخنا در مصر عازم خلیج فارس بود ، در ورودی تنگه باب المندب ، حمله کردند. وی گفت: در این حمله 15 دزد دریایی مسلح به آر پی جی ؛مسلسل و دیگر سلاح های گرم با استفاده از 3 فروند قایق به کشتی غول پیکر داور نزدیک شدند اما قبل از اینکه موفق به اجرای هدف خود در ربودن این کشتی شوند با حضور بموقع ناوگروه نیروی دریایی ارتش و قرار گرفتن زیر آتش این ناوگروه ؛ ناچار به فرار شدند.

 کشتی 317 هزار تنی داور که هم اینک به عنوان کشتی مخصوص حمل نفت خام صادراتی کشور فعال است در سال گذشته از سوی موسسات رده بندی بین المللی به عنوان بهترین کشتی سال انتخاب شد.

 آقای تعقل با اشاره به شمار حملات دزدان دریایی به کشتی های شرکت ملی نفتکش که امروز به 39 مورد رسید از این شرکت به عنوان اولین شرکت کشتیرانی در جهان نام برد که تاکنون این حجم از حملات دزدان دریایی را تجربه کرده است.

 رییس برنامه ریزی شرکت ملی نفتکش افزود: خوشبختانه با مراقبتها و تدابیر لازم برای حفظ و حراست از ناوگان نفتکش کشور تاکنون دزدان دریایی موفق به ربودن هیچ یک از کشتی های شرکت ملی نفتکش نشده اند.

 تعقل از آموزش خدمه و کارکنان کشتی های شرکت ملی نفتکش برای مقابله با دزدان دریایی از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص نام برد .



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90/5/9 توسط ♥®♥شایگان

 

گزارش جدید موسسه آکامای از وضعیت اینترنت جهان بار دیگر ایران را به عنوان یکی از کم سرعت ترین کشورهای جهان معرفی کرده و رتبه ششم پایین ترین سرعت اتصال به اینترنت را به ایران اختصاص داده است. باید در این زمینه در انتظار واکنش مسئولان ارتباطات ایران بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه آکامای با جمع آوری دریایی از اطلاعات توسط 100 هزار سرور که در 72 کشور مختلف جهان در اختیار دارد، گزارش جدید خود را از وضعیت اینترنت جهان در سه ماهه اول سال 2011 منتشر کرد.

در این گزارش مطالبی درباره وضعیت اینترنت در کشورهای مختلف از قبیل پر سرعت ترین و کم سرعت ترین اتصال به اینترنت و وضعیت پهنای باند در کشورهای مختلف ارائه شده است.

آدرسهای اینترنتی یکتا

مشابه گزارش سال گذشته 10 کشور برتر که مالکیت 70 درصد بیش از 584 میلیون آدرس IP یکتا (بدون تکرار و منحصر به فرد) را در اختیار دارند به سکوی اینترنت آکامای متصل هستند.

10 دارنده برتر آدرسهای یکتا و بدون تکرار اینترنتی

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 90/5/8 توسط ♥®♥شایگان

 

نوکیا بازار هوشمند را به اپل واگذار کرد

غول فنلاندی نوکیا که همیشه عنوان شماره یک را در بازار تلفن همراه و گوشی‌های هوشمند داشت، طی سه ماهه دوم سال 2011 میلادی با 11 درصد کاهش درآمد، جایگاهش را به اپل با گوشی آیفون واگذار کرد.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، شرکت فنلاندی نوکیا که مرحله دشوار گذار به سمت ویندوز فون 7 را سپری می‌کند، با انتشار آمار مالی نه چندان امیدوارکننده سه ماهه دوم شرکت، سرمایه‌گذاران و بازارهای جهانی را شوکه کرد.

بر اساس این گزارش، نوکیا کاهش درآمد خود را در طول سه ماهه دوم سال 2011 حدود 487 میلیون یورو اعلام کرد و سهامش در بورس نیز به نسبت آوریل سال گذشته حداقل سه برابر کاهش یافته است.

گفته می‌شود، نوکیا بیشترین میزان ضرر و زیانش را در بخش گوشی‌های هوشمند متحمل شده و 30 درصد از سهم خود را در بازار از دست داده است. البته این کاهش فروش برای گوشی‌های هوشمند سیمبیان قابل پیش‌بینی بود.

سری جدید گوشی هوشمند نوکیا با همکاری مایکروسافت اواسط ماه نوامبر وارد بازار خواهند شد. اپل هم که تاریخی‌ترین سه ماهه مالی خود را پشت سر گذاشته از افت نوکیا نهایت استفاده را برد و زمانی که فروش نوکیا 16.7 میلیون نسخه بود، موفق به فروش 20.3 میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند شد و بر صدر جدول فروش این محصول تکیه زد.

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/5/3 توسط ♥®♥شایگان
    

عکس