سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به خداوند نزدیک شویم

اگر گاهی حس میکنید که اضطراب و نگرانی وجود شما را احاطه کرده است و احساس  تنهایی و شاید پوچی میکنید،تنها راه حل رهایی از آنها نزدیک شدن به خداوند مهربان و بی نیاز است.

دوستی و نزدیک شدن به خداوند برای شما لحظاتی خوش و آرام به ارمغان می آورد ،آرامشی مثال زدنی،و آسایش و امنیتی بی مثال شما را احاطه میکند و شما را به ادامه زندگی خوش بین میگرداند.

شاید در ابتدای این راه و ارتباط احساس کنید که این میل و نزدیکی فقط از جانب شماست و ارتباطی دوطرفه وجود ندارد اما خیلی زود به این موضوع پی خواهید برد که خداوند به چه ظرافتی شما را همیاری و مدد میکند.

آری او همیشه با شماست.زمانی که به راز و نیاز و گفتگو با خداوند مشغول میشوید شور و هیجانی وصف ناشدنی وجودتان را در بر میگیرد و زمانی که سوالی دارید بصورت ناخود آگاه از راهی که انتظارش را نداشته اید پاسخی دریافت میکنید.

کمی که دقیق تر میشوید متوجه معجزات و کمکهای حمایتی بسیار ظریف در مسیر زندگی خود میشوید و هر چه زمان بیشتر میگذرد ،بیشتر مدد رسانی و یاریش را درک میکنید.

در این مسیر خداوند به شما علمی عطا میکند که با آن قادر خواهید بود مسائلی را درک کنید که در گذشته از درک آنها عاجز بودید و زیباییهایی را درک و نظاره میکنید که گر چه همیشه در برابر چشمان شما بوده اند اما هیچگاه زیبایی آنهارا ندیده اید.

سحرگاهان با نوایی دل انگیز و ملکوتی از خواب بر میخیزید و آرامش را از آغازین لحظه های روز جدیدتان احساس میکنید.خداوند متعال که قدرتش بی منتهاست و مهربانیش بی حد و بزرگواریش بی مثال با الطاف نورانی و گهربارش لحظه هایمان را نورانی و پر از آرامش و آسایش میکند ،پس وقت را بیهوده تلف نکنیم.

نردبامی تا خدا

هفت پله یا هفت گام که میتواند کمکی باشد برای اینکه  مسیر نزدیکی الهی را آغاز کنیم

1-عهدی با خود ببندید و نیت کنید که بر نیت و تصمیم خود پایبند باشید و تا رسیدن به هدفتان تلاش کنید.برای یاد آوری آن بهتر است جمله ای خلاصه در مورد نیتتان بر روی کاغذی نوشته و در منزل یا محل کار در جلوی دیدتان قرار دهید.هر چه این نیت نزدیکتر و لذت بخشتر باشد،در رسیدن به هدف نهایتان مصمم تر خواهید بود.

2-شما حتما در زندگی روابط خوشایندی داشته اید.شما چطور آن رابطه را بسط و گسترش میدادید؟و چطور این رابطه را بهتر میکردید؟ لیستی از موارد ذکر شده تهیه کنید.سپس میتوانید از آن لیست برای چگونگی آغاز و ادامه ارتباط خود با خداوند متعال الگو و پیش زمینه ای محیا کنید.

3- در این ارتباط همیشه تلاشتان بر این باشد که با خداوند و خود رو راست و صادق باشید و مطمئن باشید این روراستی و بی پردگی معنای مستحکمتر و واقعی تری به این ارتباط خواهد داد.از این موضوع نهراسید که چه قدر صدمه و آسیب دیده اید؛صدمه و آسیبی که به شما وارد شده است هر چه قدر هم که باشد از حمایت بی دریغ خداوند بهره مند خواهید شد و مسلما نتیجه مطلوبی خواهید گرفت.خداوند را محرم خود بدانید و در بیان احساسات در مقابل خداوند روراست بوده و ترسی بدل راه ندهید که خداوند دانای حکیم است.

4-همیشه باید خوب گوش فرا دهیم و خوب ببینیم و دقت کنیم.گاهی چنان در خواسته هایمان از خداوند متعال غرق میشویم که پاسخها و علامات خداوند را نادیده میگیریم.باید دقت کرد زیرا گاهی ممکن است نشانه های الهی از جانب خداوند آنگونه که ما انتظارش را داریم نمایان نشود و در زمان و مکان و حالتی دیگر که ما انتظارش را نداشته ایم نمایان شوند.

5-عشق به خداوند والاترین عشق و دوستیهاست.این سخت نیست که احساسات درونی و بیرونی خویش را در مقابل خداوند ابراز کنیم و در مقابل نعماتش سپاسگذارش باشیم.پس همواره اینگونه ارتباطی داشته باشیم.

6-ابتدا باید خود را مورد محبت و مهربانی خویش قرار دهید.به خویشتن عشق بورزید چرا که شما مخلوق و بنده خداوند بزرگ هستید.اگر مورد قبول خود نباشید در واقع خداوند و  قدرت الهیش را قبول ندارید؛پس برای اینکه به خود مهر بورزید و عاشق خویشتن باشید از خداوند متعال یاری و مدد بجوئید.

7-هر فرصت جدیدی را با آغوش باز استقبال کنید و همیشه این موضوع را بیاد داشته باشید که قدرت و نیروی خداوند بسیار فراتر از ذهنیات و تصورات شماست،بنابراین در بیان خواسته هایتان از خداوند تنها به درخواست چیزهای کوچک بسنده نکنید .خداوند قدرت و حکمتی بی انتها دارد پس سعی کنید بینهایت از او طلب کنید. بدانید اگر در انتها به حسی فطری و یک درون بینی  رسیدید  ،این حسی که غیر قابل توصیف است شما در انجام تمامی امور زندگیتان راهنمایی و هدایت خواهد کرد.

میل به این ارتباط و نزدیکی و هر چه بهتر شدن این رابطه با خداوند زمان زیادی نخواهد برد و مادامی که حس نزدیک تر شدن به خداوند در شما هویدا شود در ادامه این قدرت الهی خواهد بود که رابطه شما را بسیار زیباتر و صمیمانه تر خواهد ساخت.در این راه باید آهسته آهسته گام برداشت و پیوستگی را همیشه حفظ کرد که اگر در این مسیر عجولانه پیش برویم به مقصد مورد نظر آنگونه که باید دست پیدا نخواهیم کرد،پس نخواهیم که یک شبه به قدرت و حکمت الهی پی ببریم .در آخر این را بگویم که خداوند مهربانترین مهربانان است و همیشه دوست دارد که بندگانش از ثمرات شیرین و با ارزش این ارتباط با خود بهره مند شوند .



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/3/10 توسط ♥®♥شایگان
    

عکس