سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

نوکیا بازار هوشمند را به اپل واگذار کرد

غول فنلاندی نوکیا که همیشه عنوان شماره یک را در بازار تلفن همراه و گوشی‌های هوشمند داشت، طی سه ماهه دوم سال 2011 میلادی با 11 درصد کاهش درآمد، جایگاهش را به اپل با گوشی آیفون واگذار کرد.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، شرکت فنلاندی نوکیا که مرحله دشوار گذار به سمت ویندوز فون 7 را سپری می‌کند، با انتشار آمار مالی نه چندان امیدوارکننده سه ماهه دوم شرکت، سرمایه‌گذاران و بازارهای جهانی را شوکه کرد.

بر اساس این گزارش، نوکیا کاهش درآمد خود را در طول سه ماهه دوم سال 2011 حدود 487 میلیون یورو اعلام کرد و سهامش در بورس نیز به نسبت آوریل سال گذشته حداقل سه برابر کاهش یافته است.

گفته می‌شود، نوکیا بیشترین میزان ضرر و زیانش را در بخش گوشی‌های هوشمند متحمل شده و 30 درصد از سهم خود را در بازار از دست داده است. البته این کاهش فروش برای گوشی‌های هوشمند سیمبیان قابل پیش‌بینی بود.

سری جدید گوشی هوشمند نوکیا با همکاری مایکروسافت اواسط ماه نوامبر وارد بازار خواهند شد. اپل هم که تاریخی‌ترین سه ماهه مالی خود را پشت سر گذاشته از افت نوکیا نهایت استفاده را برد و زمانی که فروش نوکیا 16.7 میلیون نسخه بود، موفق به فروش 20.3 میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند شد و بر صدر جدول فروش این محصول تکیه زد.

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/5/3 توسط ♥®♥شایگان
    

عکس