سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ(دفتر اول)

وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ(دفتر دوم)

وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ(دفتر سوم)

وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ

پس زا آنکه حضرت محمد (صلی الله علیه و آله وسلم)مردم را به بیرون شهر کشانید و باز دعوت خویش را در ملا عام و در حضور خویشانش بازگو کرد.ابو لهب از خشم بر افروخته فریاد کرد:

دستانت  بریده باد ! ما را فقط برای این سخنان بیهوده بی اینجا کشاندی؟ تمام وقتمان را به بیهودگی تلف کردی.شروع به دشنام دادن به آنحضرت کرد و به شدت حضار را متفرق میساخت.

حضرت محمد  (صلی الله علیه و آله وسلم) ساکت ماند و فقط عموی خود را نظاره میکرد که چگونه در میان مردم میرود و سعی در پراکنده کردن آنها دارد.زن ابولهب (جمیله)؛ خواهر ابو سفیان نیز شوهرش را در ناسزا گویی و اتهام به آنحضرت همراهی میکرد و شعرهایی که جهت نکوهیدن او سروده بود و شعرهایی که به سفارش و دستورش ابو سفیان بن حارث و عبدالله بن زبعری و عمروبن عاص سروده بودند با صدای بلند و بصورت تمسخر آمیز میخواند.(خداوند در قرآن در این باره میفرماید: فَقَالَ الْمَلأُ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِن قِوْمِهِ مَا نَرَاکَ إِلاَّ بَشَرًا مِّثْلَنَا وَمَا نَرَاکَ اتَّبَعَکَ إِلاَّ الَّذِینَ هُمْ أَرَاذِلُنَا بَادِیَ الرَّأْیِ وَمَا نَرَى لَکُمْ عَلَیْنَا مِن فَضْلٍ بَلْ نَظُنُّکُمْ کَاذِبِینَ**سوره مبارکه هود-آیه 27**

پس، سران قومش که کافر بودند، گفتند: «ما تو را جز بشرى مثل خود نمى‏بینیم، و جز [جماعتى از] فرومایگانِ ما، آن هم نسنجیده، نمى‏بینیم کسى تو را پیروى کرده باشد، و شما را بر ما امتیازى نیست، بلکه شما را دروغگو مى‏دانیم.»

جهت خواندن تفسیر این آیه به لینک زیر مراجعه فرمائید.

لینک تفسیر آیه فوق

مردم ناسزا میگفتند و تمسخر میکردند و در بین دشنامها و تهمت ها و تمسخرها ؛حضرت محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) را در بلندی کوه صفا رها کردند و رفتند.

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) با نگاه های آرامش مردمی که خداوند اورا برای دعوت و هدایتشان مبعوث کرده بود  نظاره میکرد و میدید که ابو لهب و همسرش جمیله چه تلاشی برای کذب خواندن او دارند.

ناگهان صدایی شنید که میگوید:

 تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ (1)مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَ مَاکَسَبَ (2) سَیَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ (3) وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ(4) فِی جِیدِهَا حَبْلٌ مِّن مَّسَدٍ(5)

بریده باد دو دست ابی لهب (مرگ بر او باد) (1)

ثروتش و آنچه از امکانات به دست آورد چیزى [از عذاب خدا را که در دنیا عذاب استیصال است] از او دفع نکرد .(2)

به زودی وارد آتشی شعله ‏ور شود(3)

و [نیز] همسرش که هیزم‏کش است [در آتش شعله‏ ور وارد شود . ] (4)

[همان که] بر گردنش طنابى تابیده از لیف خرماست .(5)

وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ

ادامه دارد...

لطفا در صورت کپی برداری منبع ذکر گردد.شایگان.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/1/13 توسط ♥®♥شایگان
    

عکس