سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

مدیریت مشتری

این حق مشتریست که سؤالاتش بصورت دقیق و کامل پاسخ داده شود.هر چه دوره آموزش فروشنده عمیق تر و بهتر بر گزار شود تواناییش در پاسخ به سؤالات مشتریان افزایش می یابد.

بهتر است یک لیست از هر سوالی که امکان دارد مشتریان بپرسند تهیه شود و این لیست مرتبا بروز رسانی شود ، مطمئن باشید این لیست گنجینه ای با ارزش ا زسوالاتی خواهد بود که نقش تعیین کننده ای در فروش و موفقیت یک فروشنده خواهد داشت.

مشتری

هنگامی که مشتری از شما سوالی میپرسد و شما با تسلط کامل به او پاسخ میدهید، بر او تاثیر بسیار خوبی می گذارید.

حال سوال پیش می آید که اگر مشتری سوالی بپرسد و نتوانید به آن پاسخ دهید چه باید کرد؟

-هیچ وقت به مشتری دروغ نگوئید و اطلاعات نادرست ندهید، مشتریان ،آگاه هستند و در صورت عدم صداقت شما ،اعتمادشان بکلی صلب میشود، فراموش نکنید ،بهترین سیاست ،صداقت است.

-از مشتریان بپرسید که آیا سوالات دیگری هست که نیاز به بررسی داشته باشند؟

-پاسخ سوالاتی که نتوانستید پاسخ مناسبی به آنها بدهید در اولین فرصت از افراد آگاه و مطلع و صاحب فن بپرسید و به مشتری انعکاس دهید.

برای آگاه کردن مشتری از پاسخ سوالاتش میتوانید به او تلفن کنید یا حتی فکی بفرستید،اگر فردی که قرار است جواب مناسبی به شما بدهد در دسترس نبود به سایر افراد مطلع مراجعه کنید و اگر قرار است به هر دلیل مشتری معطل شود حتما مشتری را در جریان پیگیریهای بعمل آمده قرار دهید تا او تصور نکند که به او وعده ای غیر واقعی داده اید یا او را فراموش کرده اید.

در هر صورت هر مشتری جهت سفارشات خود،سؤالاتی دارد که باید کامل ، صحیح ، صریح و به موقع پاسخ داده شوند.همیشه سعیتان بر این باشد که به معلومات خود در زمینه پاسخ به سوالات مشتریان بیافزایید.

مدیریت مشتری

اگر مشتری با محل کار شما تماس گرفت ،تلفنش باید حداکثر در سومین زنگ جواب داده شود،تلفن چی باید با نهایت احترام نام و شرکت ایشان را پرسیده و بلافاصله تماس آنها را با واحد فروش برقرارسازد.فروشنده باید خود را بصورت کامل معرفی کند و مشخصات کامل شرکت مشتری و نام ایشان را جویا شود و اطلاعات مورد نیاز او را سریعا ارسال نمایدو در جهت جذب مشتری به شرکت پیگیری و تلاش کند.

اگر مشتری با فروشنده خاصی کار داشته باشد و ایشان حضور نداشته باشند باید بلافاصله پس از مراجعت با مشتری تماس بگیرد.

لطفا در صورت کپی برداری منبع ذکر گردد.شایگان.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/1/9 توسط ♥®♥شایگان
    

عکس