سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنتی تهاجم فرهنگی

چطور  میتوان یک انسان را بی محتوا کرد و او را  از محتوای انسانیش خالی کرد؟چگونه میتوان همه خصوصیاتی که در یک انسان نقش بسته از او جدا کرد و یک موجود بی ماهیت ساخت؟

زمانی که به این موضوع پی ببریم  که چطور وجودی  دارای ماهیت شده است ،میتوانیم روش سلب کردن این ماهیت را نیز بدست آوریم.

هر فرد بمانند کتاب تاریخیست که تمام وقایع گذشته ،یا همان تاریخش را در خود نگاه اشته.

یک فیزیکدان میگوید:فولاد تمام خاطرات و سرگذشتش را در خودش حفظ میکند.

یعنی قطعه ای فولاد اگر در طول چند هزار  سال که در اختیار افراد مختلف بر روی زمین قرار داشته ؛مثلا در این روستا، در آن شهر،یا هر جای دیگر ،یک مرتبه بیلی بوده، یکبار شاید خاک انداز ،بار دیگر چکش، یکدفعه بدنه وسیله نقلیه ای ،کمد و عاقبت یک پیچ شده و هر بار برای تغییر شکل و مورد استفاده اش به کوره رفته و ذوب شده و بارها چکش خورده است؛اکنون که آن قطعه فولاد به پیچی تبدیل شده ،تمام آتشها و چکشهایی که در طول این چند هزار سال بر خود دیده است در درون خود محفوظ نگاه داشته است.

یعنی وقتی  علم فیزیک پیشرفت میکند میتواند تفاوت بین دو قطعه فولاد را  که یکی در طی مثلا یک هزار سال ،یکی یک و نیم هزار سال ،یا بیشتر و کمتر و حتی چند بار این فولاد ذوب شده است را در یابد و تفاوت بین آنها را از نظر محتوایی تشخیص دهد.

انسان در طول تاریخ زندگیش دارای محتوا میشود،شخصیت ملی، شخصیت دینی ،شخصیت فردی ، شخصیت اجتماعی و همچنین  شخصیت انسانی و فردی به خود میگیرد.حال اگر این انسان از ماهیاتش جدا شود ،در واقع ریشه هایش را قطع کنند و آنرا از اصل خودش دور سازند ؛بی ماهیت شده، و وجودش خالی از خویش میشود.

و اکنون دشمن ارزشها و محتوای ما را دریافته است.تهاجم فرهنگی دشمن، نمونه ای از همین خالی کردن انسان از محتواهایش است. جدا کردن انسان از معنویات ، اعتقادات و ارزشها و ریشه هایی که باعث رشد و تعالی یک انسان میشود.پس باید هشیار باشیم و ارزشهای دینی و ملیمان را بیشتر از هر زمانی پاس بداریم و شهیدان سربلند و سرفراز میهن اسلامیمان را بمانند چراغی سرلوحه و سرمشق خود در راه صیانت از دین و مملکت اسلامیمان قرار دهیم.باشد که رستگار شویم.

لطفا در صورت کپی برداری منبع ذکر گردد.شایگان.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/1/8 توسط ♥®♥شایگان
    

عکس