سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یا علی

یکی از دوستان در مورد چگونگی غزوه بنی النظیر سوال فرمودند ،بر آن شدم تا توضیحی مختصر از این غزوه پیامبر (ص) در اختیار تمامی دوستان عزیز قرار دهم.

حضرت محمد (ص)بعد از غزوه احد امر فرمودند خیمه ایشان را نزدیکیهای خیمه طایفه بنی النظیر زدند.روز را در آنجا بسر بردند و چون تاریکی شب ظاهر شد تیری از طرف طایفه بنی النظیر به خیمه پیغمبر (ص) پرتاب شد و بر خیمه ایشان اصابت کرد،حضرت فرمان حمله به لشکر دشمن را دادند.لشکریان حضرت علی (ع)را نیافتند و به جستجوی آنحضرت بر آمدند.

پس از اینکه ایشان را نیافتند نزد حضرت محمد صلی الله علیه و آله آمدند و اظهار داشتندکه حضرت علی علیه السلام  را نمی یابیم،پیامبر (ص)فرمودند من حضرت علی(ع) را به انجام کار مهمی مامور کرده ام که بنفع مسلمانان استو بزودی نتیجه معلوم خواهد شد.ساعتی نگذشت که شیر خدا به لشگر گاه بازگشت و در دست سر بریده ای داشت.

پیغمبر (ص) پرسیدند این سر کیست؟ حضرت علی (ع)عرض کردند یا رسول الله این سر کسیست که تیر به خیمه شما زد.من او را پیدا کردم و به خیمه اش رفتم و سرش را از بدنش جدا کردم و بالاخره این غزوه بدست مسلمانان و در راس آنها حضرت علی علیه السلام فتح شد و غنایم آنها را پیغمبر (ص) در میان نیروهای مسلمان تقسیم فرمودند.

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/10/5 توسط ♥®♥شایگان
    

عکس